img

Dr. Öğr. Üyesi Bülent ÖZSAÇMACI

  • Çankaya Vocational School
  • Foreign Trade
  • -

Publications

Education History
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), 2005, 2011
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2005, 2011
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi ve Pazarlama (Yl) (Tezli), 2002, 2005
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2002, 2005
Lisans, Türkiye, Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, 1997, 2001
Lisans, Türkiye, Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, 1997, 2001
Foreign Languages
İngilizce, YDS, 76, 2016-YDS S, 2016
Certifications
No Records
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Pazarlama Pazarlama Etiği
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Pazarlama Tüketici Davranışları
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Pazarlama Ürün ve Marka Yönetimi
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Pazarlama Pazarlama İletişimi
Academic Titles
2012-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Çankaya Üniversitesi, Çankaya Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
2010-2012, Öğretim Görevlisi (Dr), Tam Zamanlı, Çankaya Üniversitesi, Çankaya Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
2002-2010, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Administrative Experience
2016-, Myo/Yüksekokul Müdürü, Çankaya Üniversitesi, Türkiye
2015-, Program Başkanı, Çankaya Üniversitesi, Türkiye
Theses Supervised
Deniz Berkay Bıçak, Yüksek Lisans, Use of Artificial Intelligence in Digital Marketing, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Selin Begüm Önal, Yüksek Lisans, PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ YÖNTEMİ OLARAK KURUMSAL KARNE: BİR HİZMET İŞLETMESİNDE UYGULAMA, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Alkım Onar, Yüksek Lisans, Sanal organizasyonlarda elektronik ticaret stratejileri, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diğer, 2018, (Asıl Danışman)
Cemalettin Güneş, Yüksek Lisans, Increasing effectiveness of marketing activities in education sector: A field study in ankara, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Elif Özyorgancı, Yüksek Lisans, The effects of eco-friendly practices on brand awareness: The case of Çankaya University, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
Courses Taught
2021-2022, Dijital Pazarlama, Yüksek Lisans
2021-2022, Tüketici Davranışlar, Yüksek Lisans
2021-2022, Uluslararası Pazarlama, Ön Lisans
2021-2022, Pazarlama İlkeleri, Ön Lisans
2020-2021, Dağıtım Yönetimi, Yüksek Lisans
2020-2021, Pazarlama İlkeleri, Ön Lisans
2020-2021, Küresel Pazarlama Stratejileri, Yüksek Lisans
2019-2020, PAZARLAMA İLKELERİ, Ön Lisans
2019-2020, DAĞITIM YÖNETİMİ, Yüksek Lisans
2018-2019, PAZARLAMA İLKELERİ, Ön Lisans
2018-2019, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Ön Lisans
2018-2019, KÜRESEL PAZARLAMA STRATEJİLERİ, Yüksek Lisans
2018-2019, TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI, Yüksek Lisans
2017-2018, Küresel Pazarlama Stratejileri, Yüksek Lisans
2017-2018, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Ön Lisans
2017-2018, Pazarlama İlkeleri, Ön Lisans
2017-2018, Tüketici Davranışları, Yüksek Lisans
2016-2017, PAZARLAMA İLKELERİ, Ön Lisans
2016-2017, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Ön Lisans
2016-2017, SATIŞ YÖNETİMİ, Ön Lisans
2016-2017, TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI, Yüksek Lisans
2015-2016, INTRODUCTİON TO MANAGEMENT, Lisans
2013-2014, YÖNETİME GİRİŞ, Lisans
2013-2014, İŞLETMEYE GİRİŞ, Lisans
2013-2014, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Lisans
2013-2014, İŞ İLETİŞİMİ, Lisans
2012-2013, MÜZAKERE SÜRECİ, Lisans
2012-2013, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Lisans
2012-2013, YÖNETİME GİRİŞ, Lisans
2012-2013, İŞLETMEYE GİRİŞ, Lisans
2012-2013, İŞ İLETİŞİMİ, Lisans
2011-2012, İŞLETMEYE GİRİŞ, Lisans
2011-2012, MÜZAKERE SÜRECİ, Lisans
2011-2012, PAZARLAMA ARAŞTIRMASI, Yüksek Lisans
2011-2012, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Lisans
2011-2012, YÖNETİME GİRİŞ, Lisans
2011-2012, İŞ İLETİŞİMİ, Lisans
2010-2011, İŞLETMEYE GİRİŞ, Lisans
2010-2011, MÜZAKERE SÜRECİ, Lisans
2010-2011, YÖNETİME GİRİŞ, Lisans
2010-2011, İŞ İLETİŞİMİ, Lisans
2010-2011, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Lisans
Research Experience
No Records
Projects
SMEcluster (Strategic Planning for Sustainable Clustering of Collaborative SMEs) - EU funded project under Leonardo da Vinci-Transfer of Innovation 2008-1-TR1-LEO05-03157 (Uluslararası) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2008-2011
SMEnet (Establishment of Sustainable Collaborative SME Networks) - EU funded project under Leonardo da Vinci-Transfer of Innovation 2008-1-TR1-LEO05-03154 (Uluslararası) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2008-2011
(Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç):
(Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç):
Intellectual Properties
No Records
Articles
Özsaçmacı, B., Dursun, T. (2022) "Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği", Fiscaoeconomia, 6 (2) pp. 499-527 [TR Dizin] DOI
Özsaçmacı, B., Özdemir, H. (2020) "Çevre Dostu Ambalajlı Ürün Özelliklerinin Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkisi (Effect of Eco-Friendly Packaged Product Properties on Consumer Attitudes and Purchase Intentions)", Journal of Business Research - Turk, 12 (3) pp. 2682-2701 [TR Dizin] DOI
Özsaçmacı, B., Yener, D., Dursun, T. (2019) "HEDONİZM, HEDONİK TÜKETİM VE TÜKETİMDE MATERYALİST EĞİLİMLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA", 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54 (1) pp. 71-88 [TR Dizin] Link DOI
Özsaçmacı, B. (2018) "Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi", Business and Economics Research Journal, 9 (4) pp. 945-960 [TR Dizin] Link DOI
Özsaçmacı, B., Demirgüneş, B.K. (2017) "Exploring the Effect of Consumers’ Food-Related Decision Making Styles on National Brand vs. Store Brand Choice", International Journal of Marketing Studies, 9 (1) pp. 46-64 Link DOI
Parıltı, N., Külter, D.B., Özsaçmacı, B. (2015) "ETHICAL ISSUES IN MARKETING: AN APPLICATION FOR UNDERSTANDING ETHICAL DECISION MAKING", İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 36 (2) pp. 275-298 [TR Dizin] DOI
Ergin, E.A., Özsaçmacı, B., Akbay, H.Ö. (2015) "The Angry Customers: A Reflection on Apparel Retailers in Turkey", International Journal of Marketing Studies, 7 (2) pp. 84-89 DOI
Ergin, E.A., Akbay, H.Ö., Özsaçmacı, B. (2014) "Insights into Consumer Preference of Foreign Brand Names: Realityor Myth?", International Journal of Marketing Studies, 6 (4) pp. 157-164 DOI
Ergin, E.A., Akbay, H.Ö., Özsaçmacı, B. (2012) "Satın Alma Eğilim ve Davranışlarında Rol Modellerin Etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 47 (1) pp. 58-68 [TR Dizin]
Ergin, E.A., Özsaçmacı, B. (2011) "Turkish Consumers Perceptions and Consumption of Organic Foods", African Journal of Business Management, 5 (11) pp. 910-914 [SSCI] DOI
Ergin, E.A., Parıltı, N., Özsaçmacı, B. (2007) "Impact Of Loyalty Cards On Customers Store Loyalty", International Business And Economics Research Journal, 6 (2) pp. 77-89 DOI
Özsaçmacı, B., Ergin, E.A., Akbay, H.Ö. (2006) "The Effect Of Brand Associations: A Field Study on Turkish Consumers", International Business Economics Research Journal, 5 (8) pp. 65-74 DOI
Ergin, E.A., Akbay, H.Ö., Özsaçmacı, B. (2005) "The Family Purchasing Decision: A Field Study On Monthly Grocery Expenses Of Turkish Families In Ankara, Turkey", International Business Economics Research Journal, 4 (1) pp. 37-48 DOI
Conference Papers
Özsaçmacı, B. (2019) "THE IMPACT OF PACKAGING ON CONSUMERS’ PURCHASE INTENTIONS AND BEHAVIOR", XIX. European Conference on Social and Behavioral Sciences , (Ocak 2019)
Özsaçmacı, B., Parıltı, N. (2009) "Role of Children in Family Purchase Decision Making”", European Applied Business Research Conference , Prag, Çek Cumhuriyeti, (Haziran 2009)
Ergin, E.A., Özsaçmacı, B., Akbay, H.Ö. (2006) "Mall Shopping Behavior of Turkish Consumers", International Applied Business Research Conference , Cancun, Meksika, (Mart 2006)
Ergin, E.A., Akbay, H.Ö., Özsaçmacı, B. (2006) "The Effects of Advertising on Clothing Expenditures of Turkish Consumers", International Applied Business Research Conference , Cancun, Meksika, (Mart 2006)
Books
Özsaçmacı, B. (2018) "Marka Birleşmeleri", Ankara/Türkiye : Gazi Kitabevi
Book Chapters
Zengin, A.Y., Özsaçmacı, B. (2022) "SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ - Güncel Konular", Ankara/Türkiye : Nobel Yayın Evi
Zengin, A.Y., Özsaçmacı, B., Yüksel, A. (2022) "SOCIAL HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE IN INTERNATIONAL RESEARCH II", Konya/Türkiye : Eğitim Yayınevi
Dursun, T., Özsaçmacı, B. (2022) "İKTİSADİ VE İDARİ MESELELER ÜZERİNE - 2", İstanbul/Türkiye : Kriter Yayınevi
Özsaçmacı, B., Dursun, T. (2020) "Impacts of Online Advertising on Business Performance", : Hershey, PA: IGI Global
Özsaçmacı, B. (2018) "Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler’xxde Akademik Araştırmalar - 4", Ankara/Türkiye : Gece Kitaplığı
Özsaçmacı, B., Dursun, T. (2018) "İşletme Bilimi Kapsamında Sektörel Araştırmalar: İ Dünyasına ve Akademiye Yönelik Değerlendirmeler", Amerika Birleşik Devletleri : SRA Academic Publishing
Other Publications
No Records
Editor in Scientific Journals
No Records
Referee in Scientific Publications
No Records
Member in Vocational/Scientific Bodies
No Records
Citations
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
Sıra Yayın Makale
(WoS)
Makale
(ESCI)
Makale
(Scopus)
Makale
(TR Dizin)
Kitap
(Uluslararası)
Kitap
(Ulusal)
Makale
(Diğer)
Toplam Atıf
1
ETHICAL ISSUES IN MARKETING: AN APPLICATION FOR UNDERSTANDING ETHICAL DECISION MAKING
İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
0 0 0 0 0 3 3
Awards
No Records
Roles in Conferences/Symposiums
No Records
No Records
Designs
No Records
Art Activities
No Records
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Çankaya Üniversitesi
2005 - 2015 9
Çankaya Üniversitesi
2005 - 2020 8
Tolga Dursun
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2018 - 2022 5
Nurettin Parıltı
Gazi Üniversitesi
2007 - 2015 3
Asude Yasemin Zengin
Aksaray Üniversitesi
2022 2
Arzu Yüksel
-
2022 1
Dursun Yener
İstanbul Medeniyet Üniversitesi
2019 1
Banu Külter Demirgüneş
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 1
Demirgüneş Banu Külter
-
2015 1