img

Dr. Öğr. Üyesi Sevilay ULAŞ

  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • -

Yayınlar

Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım (Dr), 2013, 2018
Yüksek Lisans, Türkiye, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım (Yl) (Tezli) (İngilizce), 2004, 2010
Lisans, Türkiye, Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, 1998, 2003
Yabancı Dil
İngilizce, IELTS, 5, Diğer, 2013
Alınan Sertifikalar/Kurslar
Kayıt Yok
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Halkla İlişkiler Kurumsal İletişim
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Halkla İlişkiler Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Akademik Ünvanlar
2020-, Doçent, Tam Zamanlı, Yakin Dogu Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Yakin Dogu Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2011-2016, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
Mesleki ve İdari Deneyim
2020-, Bölüm Başkanı, Yakin Dogu Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
2019-, İletişim Fakültesi Çift Anadal Yandal Koordinatörlüğü, Yakin Dogu Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
2019-, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Koordinatörlüğü Fakülte Temsilcisi, Yakin Dogu Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
2014-2016, Program Başkanı, Harran Üniversitesi, Türkiye
2013-2014, Erasmus Intensive Programme Media Tv Students Training March 31april11, 2014 İn Torino Tc Harran Ün, Harran Üniversitesi, Türkiye
2013-2014, Harran Üniversitesi, Hür Tv, Program Yapım ve Sunumu Spikerliği,, Harran Üniversitesi, Türkiye
2011-2014, Program Başkanı, Harran Üniversitesi, Türkiye
Yönetilen Tezler
Zeynep Alkan, Yüksek Lisans, Influencer İletişiminde İnfluencera Duyulan Güvenin Satın Alma Niyeti İle İlişkisi, Yakin Dogu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Proğramı, 2020, (Asıl Danışman)
Büşra Seray Çapar, Yüksek Lisans, Örgütsel İletişimde Çalışanların Motivasyonunu Etkileyen Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkisi, Yakin Dogu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Proğramı, 2020, (Asıl Danışman)
Verilen Dersler
2019-2020, Kurumsal İletişim (Bahar Dönemi), Lisans
2019-2020, Yeni Medya ve Dijital Uygulamalar (Güz Dönemi), Lisans
2019-2020, Advertising and Public Relations Agency Management (Güz Dönemi), Lisans
2019-2020, Planning and Practising in Public Relations (Güz Dönemi), Lisans
2019-2020, New Media and Digital Applications (Güz Dönemi), Lisans
2019-2020, Corporate Social Responsibility (Güz Dönemi), Lisans
2019-2020, Introduction to Public Relations and Advertising (Bahar Dönemi), Lisans
2019-2020, Marketing Research (Bahar Dönemi), Lisans
2019-2020, Publicity and Promotion Strategies (Bahar Dönemi), Lisans
2019-2020, İletişim Tarihi (Bahar Dönemi), Lisans
2018-2019, İletişim Tarihi (Yaz Okulu Dersi), Lisans
2018-2019, Public Relations and Promotion Strategies (Bahar Dönemi), Lisans
2018-2019, Advertising and Public Relations Agency Management (Güz Dönemi), Lisans
2018-2019, Planning and Practising in Public Relations (Güz Dönemi), Lisans
2018-2019, New Media and Digital Applications (Güz Dönemi), Lisans
2018-2019, Yeni Medya ve Dijital Uygulamalar (Güz Dönemi), Lisans
2018-2019, Corporate Communication (Bahar Dönemi), Lisans
2018-2019, İletişim Tarihi (Bahar Dönemi), Lisans
2018-2019, Research Marketing (Bahar Dönemi), Lisans
2018-2019, Introduction and Public Relations and Advertising (Bahar Dönemi), Lisans
2018-2019, Sosyal Medya Uygulamaları (Bahar Dönemi), Lisans
2018-2019, Sosyal Medya Analizi (Bahar Dönemi), Yüksek Lisans
2018-2019, Corporate Social Responsibility (Güz Dönemi), Lisans
2017-2018, İletişim Tarihi (Yaz Okulu Dersi), Lisans
2017-2018, İletişim Tarihi (Bahar Dönemi), Lisans
2017-2018, Corporate Communication (Bahar Dönemi), Lisans
2017-2018, Advertising and Promotion Strategies (Bahar Dönemi), Lisans
2017-2018, Marketing Research (Bahar Dönemi), Lisans
2015-2016, Halkla İlişkiler, Ön Lisans
2015-2016, İletişim Psikolojisi, Ön Lisans
2015-2016, Medya Planlama, Ön Lisans
2014-2015, Halkla İlişkiler, Ön Lisans
2014-2015, İletişim Psikolojisi, Ön Lisans
2014-2015, Medya Planlama, Ön Lisans
2013-2014, ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2013-2014, GAZETE YAZI TÜRLERİ, Ön Lisans
2013-2014, MESLEKİ YABANCI DİL - I, Ön Lisans
2013-2014, kurumsal iletişim, Ön Lisans
2013-2014, kurumsal iletişim, Ön Lisans
2013-2014, HALKLA İLİŞKİLER, Ön Lisans
2013-2014, HALKLA İLİŞKİLER, Ön Lisans
2012-2013, İLETİŞİM, Ön Lisans
2012-2013, UZMAN GAZETECİLİK, Ön Lisans
2012-2013, MESLEKİ YABANCI DİL-II, Ön Lisans
2012-2013, HALKLA İLİŞKİLERDE METİN YAZARLIĞI, Ön Lisans
2012-2013, GAZETE YAZI TÜRLERİ, Ön Lisans
2011-2012, İLK YARDIM, Ön Lisans
2011-2012, İLK YARDIM, Ön Lisans
2011-2012, İLETİŞİM, Ön Lisans
2011-2012, HALKLA İLİŞKİLER, Ön Lisans
2011-2012, ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ, Ön Lisans
Araştırma Deneyimi
Kayıt Yok
Projeler
Kayıt Yok
Fikri Mülkiyetler
Kayıt Yok
Makaleler
Ulaş, S. (2020) "Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Sosyal Medya İlişkisi: Türk Hava Yolları Örneği", Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (4) pp. 37-49
Ulaş, S. (2020) "Social Media Usage Practices of Luxury Automobile Consumers", International Journal of Marketing, Communication and New Media, (8) pp. 4-28 [ESCI]
Ulaş, S., Alkan, Z. (2020) "Marka Etkileşimi ve Influencer (Etkileyici) lar: Bobby Brown Kampanyası Örneği", Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, 4 (6) pp. 91-115
Ulaş, S. (2020) "Marka İletişiminde Sosyal Medya ve Çevrimiçi Etkileşim (Online Engagement) İlişkisi: Limasol Türk Kooperatif Bankası Örneği", Manas Journal of Social Studies, 9 (1) pp. 274-285 [TR Dizin]
Ulaş, S. (2020) "Dijital Dönüşüm Sürecinde Lüks Marka İletişiminde Artırılmış Gerçeklik: L’Oreal Örneği", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15 (21) pp. 12-33 [TR Dizin] Link
Ulaş, S. (2020) "Henry’ler ile İletı̇şı̇m: Guccı̇ Örneğı̇", Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8 (1) pp. 503-534 [TR Dizin]
Ulaş, S., Vural, Z.B.A. (2019) "Social Media Usage Practices of Luxury Brands: A Case of Luxury Automobile Brands’ Corporate Social Media Applications", Online Journal of Communication and Media Technologies, 9 (1) [ESCI] Link DOI
Ulaş, S. (2019) "The Presentation of Luxury Brand’s Talent Management on Corporate Web Pages as a Communication Vehicle: Comparative Assessment of Luxury Brands", Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (32) pp. 642-668 [TR Dizin]
Değirmen, G.C., Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2018) "Lüks Marka İletişiminde Web Sitesi ve Sosyal Ağ Kullanımı: Karşılaştırmalı İçerik Analizi", Journal of International Social Research, 11 (57) pp. 519-534 Link DOI
Ulaş, S., Vural, Z.B.A. (2018) "Social Media and Brand Loyalty: A Research Based on Luxury Consumers", Luxury, 5 (3) pp. 211-229 [ESCI] Link
Dal, T., Çelen, M.K., Ulaş, S., Çelik, Y. (2013) "Effectiveness of Media Mediated Information and Awareness Project of Hepatitis B on diagnosis monitoring and treatment of Hepatitis B", Acta Medica Mediterranea, 29 (0) pp. 307-310 [SCI Expanded]
Bildiriler
Alkan, Z., Ulaş, S. (2021) "Kriz İletişimi Unsuru Olarak Influencerlar ve Pandemi", Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi, 8. Uluslararası İletişim Günleri, Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2021)
Ulaş, S. (2020) "“Dijital Marka İletişiminde Etkileyiciler (Influencerlar) ve İkna: @damlaaltun Örneği”", II. Gelenekselden Dı̇jı̇tal Uluslararası Medya Araştırmaları Sempozyumu (IMS) , (Mayıs 2020)
Ulaş, S. (2020) "İletişim Eğitimi ve Kuşaklar: Kuzey Kıbrıs Genelinde Z Kuşağına Yönelik Değerlendirme", 4. Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu , İzmir, Türkiye, (Nisan 2020)
Ulaş, S. (2020) "Dijital İletişim Ortamında Reklam Uygulamaları: Pegasus Havayolları Örneği", 7.Uluslararası İletişim Günleri ”Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu” , (Ekim 2020)
Ulaş, S. (2020) "Çevrimiçi (Online) Etkileşim ve Artırılmış Gerçeklik (AR) uygulamalarının İlişkisine Yönelik bir Değerlendirme", 3. International Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2020 , (Nisan 2020)
Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2020) "Sosyal Medyada Kurumsal İtibar Yönetimi: Koç Holding Örneği", 3. International Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2020 , (Nisan 2020)
Ulaş, S. (2019) "Dijital Dönüşüm Sürecinde Lüks Marka İletişiminde Artırılmış Gerçeklil: L’xxoreal Örneği", Üsküdar Üniveristesi İletişim Fakültesi 6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu , (pp. 127), (Nisan 2019)
Ulaş, S., Vural, Z.B.A. (2019) "Marka İletişim Sürecinde Influencer Marketing", Erasmus International Academic Research Symposium in Educational and Social Sciences , (pp. 325-347), İzmir, Türkiye, (Temmuz 2019)
Ulaş, S., Vural, Z.B.A. (2019) "Luxury Brand and Dialogical Communication: The Case of Burberry", 2nd International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies , (pp. 72), Midilli, Yunanistan, (Haziran 2019)
Ulaş, S. (2018) "”Luxemospere” ve Lüks Markalar: LVMH Kurumsal Web Sayfasına Yönelik İçerik Analizi", 5. Asoscongress, Uluslararası Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Sempozyumu , (pp. 252), İstanbul, Türkiye, (Ekim 2018)
Ulaş, S. (2018) "Lüks Marka İletişiminde Facebook Gönderilerine Yönelik İçerik Analizi: LWMH Group Örneği", 5. Uluslararası İletişim ve Medya Çalışmaları Konferansı , Magosa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Kasım 2018)
Öze, N., Ulaş, S. (2018) "Positioning of Brands via Viral Videos on Social Media Platforms: An Example of ”Neydi Olacağı-Hater Gone a Hate... .)”", CUDES: 7. International Congress on Current Debates in Social Sciences , (pp. 282), İstanbul, Türkiye, (Nisan 2018)
Ulaş, S. (2018) "İnternet Tabanlı Uygulamalarda ”Uygun Fiyatlı Lüks” Sunumu: Affordableluxurys ve Affordableluxuryfurniture Web Sayfalarına Yönelik Karşılaştırmalı Analiz", ASEAD 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 10), Antalya, Türkiye, (Ekim 2018)
Ulaş, S. (2018) "Presentation of the Relationship Between Corporate Identity and Its Colours: Comporative Analysis for Luxury Brands", ICONASH: 2nd International Conference on New Approaches in Social Sciences and Humanities , (pp. 101-102), İstanbul, Türkiye, (Kasım 2018)
Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2018) "Luxury Brands and The Use of Internet-based Technologies: An Analysis on Corporate Web Page of LVHM Group", CUDES: 7. International Congress on Current Debates in Social Sciences , (pp. 126), İstanbul, Türkiye, (Nisan 2018)
Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2017) "Kurumsal Markaların Sosyal Medya Etkileşimi: Garanti Bankası Örneği", 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu , Antalya, Türkiye, (Mayıs 2017)
Değirmen, G.C., Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2016) "Lüks Marka İletişiminde Websitesi ve Sosyal Ağ Kullanımı", 2. Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi , Antalya, Türkiye, (Nisan 2016)
Ulaş, S., Vural, Z.B.A., Değirmen, G.C. (2015) "Corporate Culture Management on Social Media", 20th International Conference on Corporate and Marketing Communications , İzmir, Türkiye, (Nisan 2015)
Kitaplar
Ulaş, S. (2019) "Lüks Marka Sadakati ve Sosyal Medya", : Nobel Bilimsel Eserler (2019)
Kitap Bölümleri
Alkan, Z., Ulaş, S. (2021) "COVID 19 Sürecinde İletişim ve Medya Çalışmaları", : İKSAD Yayınevi
Ulaş, S. (2021) "Handbook of Research on Representing Health and Medicine in Modern Media", : IGI GLOBAL
Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2020) "Yeni Medyada Güncel Yaklaşımlar", : Nobel
Ulaş, S. (2020) "New Media Applications in Public Relations and Advertising", : IGI Global
Ulaş, S. (2020) "İletişimde Seçme Konular-2", : İksad Yayınevi
Ulaş, S. (2020) "İnsani ve Sosyal Bilimlerde Güncel Araştırmalar", : IVPE Cetinje
Ulaş, S. (2020) "Disiplinlerarası Yaklaşımla Sosyal Medya", : Literatürk Academia
Ulaş, S. (2019) "İletişim Bilimleri Çalışmaları II", : Akademisyen Kitabevi
Öze, N., Ulaş, S. (2018) "Current Debates in Public Relations Communication Studies", : IJOPEC Publication
Ulaş, S. (2018) "Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Akademik Çalışmalar Cilt 2", : Gece Kitaplığı
Ulaş, S. (2017) "İkna Olmak, Kavramlar-Yöntemler-Örnekler", Türkiye : Detay Yayıncılık
Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2016) "Başarıya Giden Yolda Kurum Kültürü", : Nobel Yayıncılık
Ulaş, S. (2016) "Türkiye’nin Uluslararası İmajı", Türkiye : Atlas Akademi
Bat, M., Vural, Z.B.A., Ulaş, S. (2014) "Halkla İlişkilerde Yeni Yaklaşımlar", Türkiye : Paradigma Akademi
Diğer Yayınlar
Kayıt Yok
Bilimsel Dergi Editörlükleri
Kayıt Yok
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kayıt Yok
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlardaki Üyelikler
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf bilgisi bulunmamaktadır
Ödüller
(2003) "AGORA Genç İletişimciler Yarışması" İzmir Halkla İlişkiler Derneği
(2003) "Genç İletişimciler Yarışması" Aydın Doğan Vakfı
Kongre/Sempozyum Görevleri
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Tasarımlar
Kayıt Yok
Sanatsal Etkinlikler
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Zekiye Beril Akıncı Vural
Ege Üniversitesi
2014 - 2020 13
Gül Coşkun Değirmen
Ege Üniversitesi
2015 - 2018 3
Zeynep Alkan
-
2020 - 2021 3
Nuran Öze
Yakın Doğu Üniversitesi
2018 2
Mustafa Kemal Çelen
Dicle Üniversitesi
2013 1
Tuba Dal
Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2013 1
Mikail Bat
Ege Üniversitesi
2014 1
Yusuf Çelik
-
2013 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı
YÖKSİS Temel Alan
YÖKSİS Bilim Alanı
Anahtar Kelimeler -
Performans Kriteri