img

Prof. Dr. Mahir NAKİP

  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü
  • -

Yayınlar

Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli), 1981, 1985
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, İşletme Fakültesi, İşletme Pr., 1977, 1979
Lisans, Türkiye, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, İşletme Fakültesi, İşletme Muhasebe Pr., 1971, 1976
Yabancı Dil
Arapça, Diğer Belge, 84, Diğer, 1993
İngilizce, Diğer Belge, 81, Diğer, 1986
Alınan Sertifikalar/Kurslar
Kayıt Yok
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Pazarlama Pazarlama Araştırmaları
Akademik Ünvanlar
2013-, Profesör, Tam Zamanlı, Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü, Pazarlama, Türkiye
1999-, Profesör, Tam Zamanlı, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Pazarlama, Türkiye
1994-2000, Doçent, Tam Zamanlı, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
1991-1994, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Mesleki ve İdari Deneyim
2013-, Bölüm Başkanı, Çankaya Üniversitesi, Türkiye
2008-2011, Rektör, Hoca Ahmet Yesevi Uluslararasi Türk-Kazak Üniversitesi, Kazakistan
2007-2008, Dekan, Erciyes Üniversitesi, Türkiye
2000-2003, Rektör Yardımcısı, Hoca Ahmet Yesevi Uluslararasi Türk-Kazak Üniversitesi, Kazakistan
1999-2000, Dekan, Erciyes Üniversitesi, Türkiye
1993-1998, Dekan Yardımcısı, Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Yönetilen Tezler
Abdullah Alı Yahya Mohammed Al-Dhaıfı, Yüksek Lisans, Tezin adı, Kızıldeniz'de ve Kızıldeniz çevresindeki ülkelerde lojistik taşımacılık ve Kızıldeniz'dek, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Işılay Atav, Yüksek Lisans, İHRACATÇI FİRMALARIN FARKLI TAŞIMA TÜRLERİNE GÖRE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: ANKAR, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Finansman Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Mustafa Sinan, Yüksek Lisans, ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİKTE E-TİCARETİN ÜRETİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Mıdhat Yahya Fadhıl Alsalıhı, Yüksek Lisans, THE EFFECT OF REFUGEES' CULTURAL BACKGROUND ON HEDONIC CONSUMER PURCHASING DECISION IN TÜRKİYE, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Tolga Teoman Ünal, Yüksek Lisans, Türk Firmalarının Uluslararası Ticari İstihbarat Faaliyetleri: İnşaat Malzemeleri İhracatçısı Firmal, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Finansman Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Murat Madan, Yüksek Lisans, Küreselleşme İle Entegre Olan Ekonomilerin Güç Savaşları: Enerji Bağlamında Değerlendirme ve Türkiye, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Finans Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Oğul Gökçe, Yüksek Lisans, SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASINDA ŞEHİR HASTANELERİNDE HİZMET MEMNUNİYETİ : BİLKENT ÖRNEĞİ, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Merve Ercan, Yüksek Lisans, THE IMPACT OF TECHNOLOGY ON ECONOMIC GROWTH IN TURKEY, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Mert Karaalioğlu, Yüksek Lisans, Gençlerin Dijital Pazarlama Yoluyla İnternet Üzerinden Alışveriş Davranışları, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Kıvanç Alın, Yüksek Lisans, Yerli ve yabancı marka kişiliği karşılaştırılması ve Starbucks ile Coffee Lab üzerinde bir karşılaşt, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Hasan Dağ, Yüksek Lisans, Türkiye'nin Irak, Suriye ve Yunanistan'la olan siyasi ilişkilerinin ticari ilişkiye etkisi, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Finansman Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Alphan Yılmaz, Yüksek Lisans, Hybrid araç kullanıcılarına yönelik profil araştırması: Toyota örneği, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Kasım Samet Sözen, Yüksek Lisans, İş sağlığı ve güvenliğinde mobbing faktörü ve çalışma hayatına etkisi: Ostim sanayi bölgesi uygulama, Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Begüm Şahin, Doktora, Pazar odaklılığın firma performansına etkisinde cezbedici pazarlamanın moderatör rolü: Ankara'da faa, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Semih Şengül, Yüksek Lisans, Düzce il merkezinde ailelerin 1999 depreminden sonra konut satın alma davranış biçimleri ve bir uyg, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Mustafa Likos, Yüksek Lisans, Factors Impacting Real Estate Purchasing; An Application in Ankara, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Finansman Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Salah Awad Mohammed, Yüksek Lisans, Financial market segmantation / anapplication on Islamic market, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Finansal Ekonomi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Naıyer Madadkhah Azarı, Yüksek Lisans, Study the foreign trade effects on economic development in some developing countries including Iran, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Ahmed Adnan Mohammed Alazzawi, Yüksek Lisans, The role of information systems in application of human resources management system in presidency of, Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Tuğba Günay, Yüksek Lisans, Pazarlamada halkla ilişkiler: TTNET Ankara çağrı merkezinde internet kullanan müşterilerin algı ve b, Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Mohammed Layth, Yüksek Lisans, Design and manage website for college of administration and economics, Diyala University, Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Sudad Hassan, Yüksek Lisans, Design an energy consumption clustering method for heterogeneous wireless sensor networks, Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Thabet Alı Saleh, Yüksek Lisans, The impact of product development on the mind status of the customer, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Ahmed Mousa Mahmood, Yüksek Lisans, Building strong brand (theory and practice) a case study, Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Ahmed Ibrahem, Yüksek Lisans, Management of electronic commerce and website application in electronic products marketing in iraq, Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
Ömer Faruk Ekinci, Yüksek Lisans, Konut sektöründe pazarlama ve ankara firmaları üzerine bir uygulama, Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
İhsan Ali Hassan Almehmes, Yüksek Lisans, Design and implement of database student information management system in College of Medicine-Univer, Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
Ersen Öz, Yüksek Lisans, İlaç sektöründe kişisel satış yönetimi ve ilaç tanıtım uzmanlarının iş tatmin düzeyleri üzerine Anka, Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
Hülya Göknar, Doktora, Sağlık hizmeti pazarının bölümlenmesi ve Kayseri'deki hastanelerde bir uygulama, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2013, (Asıl Danışman)
Ali Çağlar Çakmak, Doktora, Şebeke yoluyla pazarlama sistemi ve bir uygulama, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2009, (Asıl Danışman)
Şevki Ulama, Doktora, Konaklama işletmelerinde mevsimselliğe yönelik pazarlama stratejileri ve bir uygulama, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2008, (Asıl Danışman)
Burak Emre Balantekin, Yüksek Lisans, İhracatta KOBİ' lere sağlanan devlet destekleri ve KOBİ' lerin ihracatta karşılaştıkları sorunlar ve, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2006, (Asıl Danışman)
Gökhan Seçme, Yüksek Lisans, Akış tipi çizelgeleme problemlerinin yapay sinir ağları ile modellenmesi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2006, (Asıl Danışman)
Eda Murat, Yüksek Lisans, Müşteri ilişkileri yönetimi ve bir enerji firmasında uygulaması, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2005, (Asıl Danışman)
Aziz Bulut, Yüksek Lisans, İş tatmini ve örgütsel bağlılık: Kayseri'de bulunan büyük işletmelerin pazarlama elemanları üzerine, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2004, (Asıl Danışman)
Yüksel Salter, Yüksek Lisans, Elektronik ticaret ve İstanbul'daki bazı KOBİ'ler üzerine bir uygulama, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2003, (Asıl Danışman)
Suzan Çoban, Doktora, Doğrudan pazarlamanın çağdaş bir tekniği olarak sanal pazarlama ve Türkiye konaklama işletmelerinde, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2002, (Asıl Danışman)
Mustafa Gülmez, Doktora, Internet yoluyla pazarlama ve Türkiye'de web sitesi olan bazı firmalar üzerine bir uygulama, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 2000, (Asıl Danışman)
Eyyup Yaraş, Yüksek Lisans, Ailenin satınalma kararlarında kadının rolü ve Kayseri`de bir uygulama, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 1998, (Asıl Danışman)
Sadettin Paksoy, Yüksek Lisans, Turizm pazarlaması ve Kapadokya bölgesindeki (Nevşehir yöresi) otel işletmelerinde pazarlama faaliye, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 1994, (Asıl Danışman)
Figen Çağlıergin, Yüksek Lisans, Yeni mamül tutundurması ve bir uygulama, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diğer, 1994, (Asıl Danışman)
Müzeyyen Güler, Yüksek Lisans, Büyük imalatçı işletmelerde pazarlama departmanının örgütlenmesi ve pazarlama personeli alım politik, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diğer, 1994, (Asıl Danışman)
Verilen Dersler
2017-2018, Marketing Research, Lisans
2017-2018, Pazarlama Araştırmaları, Yüksek Lisans
2017-2018, Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri, Yüksek Lisans
2013-2014, Business Research Method, Lisans
2013-2014, Research Methods, Lisans
2013-2014, İleri Ararştırma Yöntemleri, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
Araştırma Deneyimi
Kayıt Yok
Fikri Mülkiyetler
Kayıt Yok
Makaleler
Nakip, M., Gökmen, A. (2018) "Financial Market Segmentation: An Application on Islamic Financial Markets", Journal of Applied Economics and Business Research, (0)
Nakip, M., Gökmen, A., Temiz, D. (2017) "The Impact of Foreign Trade Issues on Economic Growth in some Developing Countries Including Iran Turkey", Journal of Transnational Management, (0)
Nakip, M., Gökmen, A. (2017) "An Empirical Survey of Consumer Ethnocentrism in Kazakhstan and the Preference of Consumers on Imported Products", Bilig, (0) [SSCI]
Nakip, M., Gökmen, A. (2017) "The Importance of the Destination Choices of Tourists - the Case of Kazakh Tourists Visiting Turkey", International Journal of Tourism and Hospitality Management in the Digital Age, (0)
Nakip, M., Gökmen, A., Temiz, D. (2016) "Doing Business by Virtual Means: Electronic Commerce, Turkey and Potential Reflections on the Turkish Businesses and Economy", Journal of Euromarketing, (0)
MAHİR, N. (2007) "Bilgi Keşfi Sürecinde Bulanık Gözatım Uygulaması", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (0)
MAHİR, N. (2006) "Süpermarketlerde Çalışanların ve Tüketicilerin Hizmet Kalitesi Beklentilerinin ve Algılamalarının Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma", Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, (0)
MAHİR, N. (2001) "Kazakistan Tüketicisinin Hayat Tarzı", Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (0)
Nakip, M. (2001) "The Stability of Global Market Segmented by Usage Rates of Agricultural Products", Journal of International Food and Agribusiness Marketing, (0)
Nakip, M. (1999) "Segmenting the Global Market by Usage Rate of Industrial Products", , Journal of Industrial Marketing Management, (0) [SSCI]
MAHİR, N. (1998) "Parfüm Piyasasında Yarar Bölümlemesi Üzerine Bir Araştırma", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (0)
Nakip, M. (1992) "Türkiye de Medya Yolu ile İndirim Kuponları Dağıtımı", Pazarlama Dünyası, (0)
Nakip, M. (1992) "Arap Ülkelerinde Hububat Açığını Etkileyen Ortak Faktörler", Mukhtar Journal of Sciences, (0)
Nakip, M. (1989) "Arap Ülkelerinde Hurma Dış Ticaretinin Kişi Başına Düşen Hurma Tüketimine Etkisi", Mecellt Garyunus El-İlmiyye (Bilimsel Garyunus Dergisi) (Arapça), (4)
Bildiriler
Kayıt Yok
Kitaplar
Nakip, M. (2017) "Pazarlamada Araştırma Teknikleri", Türkiye : Seçkin
Nakip, M. (2007) "Ekonomik Terimler Sözlüğü", Türkiye : Beta Yayınları Ankara
Nakip, M. (2005) "6 Pazarlama Araştırmalarına Giriş", Türkiye : Seçkin Yayınları
Nakip, M. (2003) "Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamaları", Türkiye : Seçkin Yayınları
MAHİR, N. (2001) "Açıklamalı İşletme Terimleri Sözlüğü", Türkiye : Literatür Yayınları
MAHİR, N. (1999) "Üniversite Sanayi İşbirliğinde Tarafların Algılamaları ve Beklentileri Kayseri de Bir Uygulama", Türkiye : Kayseri Ticaret Odası Yayınları
MAHİR, N. (1997) "1994 Ekonomik Krizinin İşletmelerin Pazarlama Faaliyetleri ve Tüketiciler Üzerindeki Etkileri", Türkiye : Üniversite – Sanayi Araştırma İşbirliği Vakfı Yayın
MAHİR, N. (1993) "Meslek Dağılımına Göre Kayseri deki Ailelerin Tüketim Davranışları", Türkiye : Kayseri Ticaret Odası Yayınları
Kitap Bölümleri
Gökmen, A., Nakip, M. (2017) "Transcontinental Strategies for Industrial Development and Economic Growth", : IGI-Global
Diğer Yayınlar
Kayıt Yok
Bilimsel Dergi Editörlükleri
Kayıt Yok
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kayıt Yok
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlardaki Üyelikler
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf bilgisi bulunmamaktadır
Ödüller
Kayıt Yok
Kongre/Sempozyum Görevleri
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Tasarımlar
Kayıt Yok
Sanatsal Etkinlikler
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Çankaya Üniversitesi
2016 - 2017 2
Çankaya Üniversitesi
2016 - 2018 6